Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: "ÁSZF") tartalmazzák a Peron Music Alapítvány, mint szolgáltató (a továbbiakban: "Szolgáltató" vagy "Iskola") által zeneiskolai, zeneoktatási szolgáltatások nyújtására és igénybevételére (a továbbiakban: "Szolgáltatás") vonatkozó általános szerződési feltételeket tartalmazza a Szolgáltató Szolgáltatását igénybe vevő tanulók, diákok (a továbbiakban: "Tanuló") részére.

Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Tanulót, hogy az ÁSZF a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: "Ptk.") Hatodik Könyv XV. Fejezet 6:77. § szerinti általános szerződési feltételnek tekintendő, és akként kezelendő.

Kérjük a Tanulót, hogy csak akkor vegye igénybe Szolgáltatásainkat, amennyiben jelen ÁSZF minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy jelen ÁSZF nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

Neve: Peron Music Foundation Zeneműkiadó és Tehetséggondozó Alapítvány

Rövidített név: Peron Music Alapítvány

Székhelye: 2800 Tatabánya, Szent Borbála tér 1.

Cégjegyzékszáma: 11-01-0000368

Adószáma: 18600698-1-11

Bankszámlaszám: OTP 11740009-20035547

Nyilvántartó hatóság: Tatabányai Törvényszék

Honlap(ok):

www.peronmusic.hu 

e-mail cím: info@peronmusic.hu

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Jelen ÁSZF vonatkozásában nem szabályozott kérdésekben a Ptk., illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: "Ektv."), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.

A jelen ÁSZF 2024. augusztus 28. napján lép hatályba és a visszavonás napjáig hatályos.

A szerződés nyelve a magyar nyelv.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítsa azzal, hogy az aktuális (módosítási) rendelkezéseket a Weboldalon közzéteszi vagy egyéb elektronikus úton (e-mail formájában) tájékoztatja a Tanulót.

A Szolgáltatás nyújtása annak függvénye, hogy a Tanuló a jelen ÁSZF rendelkezéseiben foglaltakat elfogadja, valamint a kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat vele közlik.

A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az általa fenntartott weboldal működése folyamatosan biztosított legyen és a Tanulók a Szolgáltatást igénybe tudják venni jelentkezés útján. Tanuló jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a weboldal bármely okból történő esetleges elérhetetlensége miatt a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik, az ebből eredő felelősségét kizárja.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy amennyiben a Ptk. szabályai szerint teljes cselekvőképességgel nem rendelkezik abban az esetben a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletét képező hozzájáruló nyilatkozatot törvényes képviselőjének hozzájárulásával ellátottan meg kell küldenie a Szolgáltató részére, annak érdekében, hogy a jelen ÁSZF feltételei rá vonatkozóan érvényesek legyenek.

II. SZOLGÁLTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót és a Szülőt, hogy teljes körű Szolgáltatást nyújt azon személyeknek, akik a zenetanulás iránt érdeklődést mutatnak, legyen szó gyermekről, általános vagy középiskolás diákról, felsőoktatásban tanulóról, felnőttről vagy nyugdíjas emberről.

Szolgáltató a jelen ÁSZF szerint Szolgáltatást a Tanuló részére a jelenléti és a csoportos órák vonatkozásában a 2890 Tata, Tanoda Tér 5/A. szám alatt, míg az online zene oktatási szolgáltatást az online térben, a tanár és diák által közösen megállapított platformon végzi.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy az Iskola az alábbi nyitvatartással üzemel:
hétfőtől - péntekig: 10:00 – 20:00. A tanórák 12:00 – 20:00 órák közötti időpontban kerülnek megtartásra. Egyedi indokolt esetben a tanórák megtarthatóak a délelőtti órákban is. 20:00 után semmilyen esetben nem tarthatóak tanórák.

A szolgáltatás időtartama 2 tanulmányi félévre oszlik:

  • az 1. félév: 2024. szeptember 2. napjától 2025. január 17. napjáig;
  • a 2. félév: 2025. január 17. napjától 2025. június 30. napjáig tart.

Felek rögzítik, és a Tanuló elfogadja azt, hogy az Intézmény őszi, téli és tavaszi szünetet tart.

  1. Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).
  2. A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).
  3. A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).

Hétköznapra eső nemzeti ünnepek és munkaszüneti napok, amikor nem lesz tanítás:

  1. 2024. október 23. (szerda) 1956-os forradalom emléknapja
  2. 2025. március 15. (szombat) 48-as Szabadságharc ünnepe
  3. 2025. május 1. (csütörtök) Munka ünnepe
  4. 2025. június 9. (hétfő) Pünkösd

Záró koncertek időpontjai:

  • 2025. január 31 (péntek) Félévzáró gálakoncert
  • 2025. június 27 (péntek) Évzáró gálakoncert

Szolgáltató a jelen ÁSZF szerinti Szolgáltatást szakképzett zenei tanárok (a továbbiakban: "Tanár") útján biztosítja a Tanuló részére.

Szolgáltató továbbá tájékoztatja a Tanulót, hogy a Szolgáltatást havi díjas szolgáltatás keretében nyújtja, mely havidíj az adott hónap naptári napjainak időtartamára szól és fél évente – csomagtól függően - minimum 15 egyéni főtárgy órát, zeneelmélet, zenekari gyakorlat, vagy zeneovi csoportos foglalkozást tartalmaz!

A tanórák heti rendszerességgel történnek. A tanórák látogatására a tanuló - kiskorú diák esetén a szülője - kötelezettséget vállal. Óralemondás esetén a diák vagy a szülő köteles a tanárt értesíteni a Motibro rendszer segítségével, vagy a megadott tanár kontaktok egyikén, melyhez a Szolgáltató minden lehetséges kapcsolati elérhetőséget rendelkezésre bocsát a Tanuló részére.

Szolgáltató a tanórákat a Motibro online rendszerben rögzíti, ahol Tanuló – kiskorú esetében a Szülő - a regisztrációt követően saját fiókkal rendelkezik, és nyomon tudja követni a tanórákat, a hiányzásokat és a haladási naplót is. A tanórák számáról ezen a felületen tud Tanuló tájékozódni, de Tanuló kérésére a Szolgáltató teljes körű tájékoztatást ad a jelen ÁSZF bevezető részében feltüntetett elérhetőségi címek (e-mail, telefon) egyikén. Továbbá a Tanuló az adott órát tartó Tanárhoz is fordulhat a tájékoztatás kapcsán a tanórával kapcsolatos kérdése vonatkozásában.

Szolgáltató a Tanuló részére nyújtandó főtárgy órákat 45 (negyvenöt) perces időtartamban nyújtja. Szolgáltató a Tanuló részére nyújtandó zeneelmélet órákat 45 (negyvenöt) perces időtartamban nyújtja. Szolgáltató a Tanuló részére nyújtandó zenekari gyakorlati órákat 90 (kilencven) perces időtartamban nyújtja. Szolgáltató a Tanuló részére nyújtandó zeneovi órákat 45 (negyvenöt) perces időtartamban nyújtja.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy amennyiben a Tanuló külön kérésére történik változtatás a választott csomagot illetően hónap közben, akkor:

  • ha drágább tanítási csomagot választ, akkor annak különbözetét a Szolgáltató kiszámlázza a Tanuló részére;
  • ha olcsóbb tanítási csomagra tér át, abban az esetben az aktuális fizetett időszak különbözetét a Szolgáltató nem fizeti vissza a Tanuló részére, hanem következő fizetési periódusra vonatkozóan számolja el.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy az általa vásárolt szolgáltatásról minden hónapban számlát állít ki, mely vonatkozásában a Tanulót fizetési kötelezettség terheli a Szolgáltató irányába.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy megtartott órának számít minden óra, melyet a Tanár az aktuális nyilvántartó rendszerben megtartottnak jelez vissza a Szolgáltató részére. Szolgáltató megtartottnak tekinti továbbá azt az órát is, melyen mind a Tanuló mind a Tanár megjelent. A Szolgáltató megtartottnak tekinti továbbá azt az órát is, melyen a Tanuló nem jelent meg és az órát nem mondta le időben. (lásd óralemondás)

Tanulók az Iskolán belül bármikor választhatnak és változtathatnak Tanárt és hangszert is. Tanuló e szándékáról azonban köteles a Szolgáltató, előzetesen e-mail-ben, vagy egyéb kapcsolattartási módon tájékoztatni. Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy az Iskolán belül szabad a mozgás.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy a Tanárokkal szerződéses jogviszonyban kizárólag a Szolgáltató áll/állhat. Tanárok az Szolgáltatón kívüli – zenei oktatás, illetve a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás vonatkozásában – tevékenységet nem végeznek harmadik személyek részére. A Tanuló jelen ÁSZF elfogadásával elfogadja, hogy a Tanárt nem kérheti, hogy Iskolán kívül zeneoktatási tevékenységben részesítse, továbbá a Tanár sem ajánlhatja fel, hogy a Tanuló részére Szolgáltatón kívül zeneoktatási tevékenységet nyújt.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy a Tanárok nem ajánlhatnak fel továbbá semmilyen olyan zenei vagy művészetoktatási tevékenységet sem a Tanuló felé, mely ugyan nem az iskolai fő profiljukhoz tartozik, de az iskola szolgáltatásai között nyilvánosan, vagy nem nyilvánosan szerepel (pl.: zenekari óra, szolfézs, zeneelmélet, produceri órák), valamint nem szervezhetnek Iskolán kívül a Tanuló számára rendezvényeket sem a Szolgáltató engedélye nélkül.

A Szolgáltató teljes pénzvisszafizetési garanciát vállal, ha a Tanuló legelső órája után 48 órán belül jelzi a Szolgáltató részére, hogy nem szimpatikus számára a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás, vagy a Tanár, kérdés nélkül visszakapja a teljes befizetett tandíjat. A fentiekben rögzített határidő elteltét követően a Szolgáltatót pénzvisszafizetési garancia nem terheli.

Ha a Tanuló szándékosan hátráltatja a tanórák menetét (rendszeresen nem jelenik meg, nem készül fel, nem segíti a Tanár munkáját, tanóra vége előtt eltávozik a tanórákról), akkor a Szolgáltató jogosult a Tanulót elbocsátani. Ebben az esetkörben a Szolgáltatót pénzvisszafizetési kötelezettség nem terheli.

Tanuló köteles a Szolgáltató által az oktatás során használt eszközöket rendeltetésszerűen használni, azokra úgy vigyázni, mintha sajátja lenne. A hangszerekben, eszközökben, vagy az oktatás helyszínein okozott kárt a Tanuló köteles megtéríteni függetlenül attól, hogy az a Szolgáltató, a Tanár, vagy egy harmadik személy tulajdona.

III. SZOLGÁLTATÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

III.1. Szolgáltatások

Szolgáltató a jelen ÁSZF III. pontja alapján az alábbiakban részletezett Szolgáltatásokat nyújta a Tanuló részére:

  • Zenei oktatás
  • Zenei oktatás egyéni óra keretében az alábbi kategóriákban:
    • Gitár
    • Basszusgitár,
    • Zongora,
    • Dob,
    • Elektronikus zene,
    • Ének,
    • Popzene-szerzés
  • Zenei oktatás csoportos óra keretében az alábbi kategóriákban:
    • Zenekari gyakorlati órák
    • Zeneelméleti és hallásfejlesztési órák
    • Zeneovi foglalkozások

III.2. Szolgáltatás keretében nyújtott tanóra lemondásának szabályai

Az aktuális tanóra időpontja előtti 24 órán belül lemondott időpontokat minden esetben megtartottnak tekintjük.

A hiányzást megelőző 24 órával korábban Tanuló/Kapcsolattartó köteles a következő személyeket a Motibro rendszerben, e-mail formájában vagy egyéb írásos formában tájékoztatni a hiányzás tényéről, és okáról:

  • Főtárgy tanár(ok)
  • Zenekari gyakorlat vezető tanár

Az elérhetőségeket a tanulmányi szerződés utolsó oldala tartalmazza.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy a későn (határidőn túl) lemondott órát teljesítettnek tekinti, mely vonatkozásában a Tanuló fizetési kötelezettsége fennáll.

Amennyiben a tanár vagy az intézmény kezdeményezi az óra elmaradását, ők is kötelesek legalább 24 órával korábban arról a tanulót/kapcsolattartót értesíteni e-mail formájában.

Azon esetekben, amikor az értesítés időben (értsd 24 órával korábban) elküldésre kerül a felek között, az elmaradt órák pótlásra kerülhetnek. A pótórák minden hónap utolsó péntekjére vannak beütemezve. Szükség esetén, vagy amennyiben a pótnap ünnepnapra, munkaszüneti napra vagy iskolai szünetre esik, Intézmény részéről új pótnapok kerülhetnek meghirdetésre. A pótolni kívánt óra mindig az elmaradt órát követő pótnapon kerül megtartásra. Az elmaradt óra pótlását egy hónapon belül kell megoldani, amennyiben ez Tanuló hibájából nem tud megvalósulni, úgy a pótlás megtartottnak minősül.

Amennyiben tanuló hibájából nem kerül a pótló óra az aktuális pótnapon megtartásra, úgy az az óra megtartottnak minősül, további igénnyel tanuló/szülő nem állhat elő.

Abban az esetben, ha az elmaradt óra a tanár vagy az Intézmény hibájából nem kerül pótlásra az aktuális hónapon belül, úgy az a következő pótnapon kerül megvalósításra, vagy a tandíjból kompenzálásra.

III.3. Szolgáltatás keretében nyújtott tanóra kapcsán a tanuló által tett panasz szabályai és panasz elbírálása

Tanuló a Szolgáltató felé – az óra lemondásának vonatkozásában – panasszal élhet az alábbiakban részletezett esetkörökben:

  • méltánytalanul sok tanórája lett lemondva az adott fizetési periódusán belül;
  • a Tanár szándékosan akadályozza az óratartást.

Tanuló által tett panasz esetén a Szolgáltató kivizsgálja a panaszt, és egyúttal tájékoztatja a Tanulót a panasz eredményéről és a további intézkedésekről.

A folyamatos óratartás érdekében Tanuló óráinak helyettesítésére az Iskolával szerződésben álló bármely, adott szakterületen járatos Tanár jogosult. Tanár részéről előre tervezett tartós, vagy nem várt távollét (pl. betegség) esetén a Tanárok egymás óráit helyettesíthetik. Tanuló nem élhet panasszal abban az esetben, ha az Iskola által nyújtott helyettesítési lehetőséget elutasítja.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy a Tanár megtagadhatja az tanóra megtartását, ha a Tanuló:

  • több mint 30 (harminc) percet késik az adott tanóráról;
  • olyan állapotban jelenik meg, mely akadályozza a tanóra megtartást és a Tanár oktatás keretében végzett szakszerű munkáját (betegség, alkoholos és kábítószeres befolyásoltság).

III.4. Díjazás, fizetési feltételek, késedelmes fizetés szabályai

III.4.1. Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás díjai az alábbiakban foglaltak szerint alakulnak:

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy a Szolgáltatás részletes díjai az alábbi www.peronmusic.hu/arak megnyitásával vagy a Szolgáltató által fenntartott online felületeken, illetve időpontfoglaló rendszeren keresztül érhetőek el.

III.4.2. Fizetési feltételek

Tanulót az oktatási szolgáltatás igénybevételével a Szolgáltató által kiállított számla alapján fizetési kötelezettség terheli a Szolgáltató irányába.

Tanuló a számlát az alábbi fizetési módok egyikével egyenlítheti ki:

  • jelentkezéssel egyidejűleg a Szolgáltató által fenntartott weboldalon elérhető és külön fizetési szolgáltató által működtett fizetési rendszeren keresztül történő bankkártyás fizetéssel
  • banki átutalással a Szolgáltató által kiállított számla alapján, a számlán megjelölt fizetési határidő feltüntetésével
  • készpénzben befizeti az Alapítvány házi pénztárába, amelyről Szolgáltató készpénzes számlát állít ki.

III.4.3. Tört havi tandíj

Tört havi tandíj befizetésére akkor van lehetőség, ha a főtárgy óráról/órákról 1 hónapban minimum 2 alkalommal igazoltan hiányzott a tanuló, és ezek az alkalmak nem pótolhatók.

Tört havi tandíj igazolatlan hiányzásokra nem alkalmazható.

A tört havi tandíj összege a teljes tandíj összegének 75%-a.

III.4.4. Fizetési késedelem

Tandíj befizetési határidő be nem tartása esetén Szolgáltató a következő intézkedéseket teszi:

  • Fizetési felszólítást küld ki az online kapcsolattartási címre. A késedelem rendezésére 2 nap türelmi időt ad.
  • A türelmi idő leteltével a tanuló nem vehet részt semmilyen oktatási tevékenységben, amíg tandíj tartozását nem rendezte.
  • A tandíj be nem fizetés miatt elmaradt órák NEM pótolhatóak.
  • Tanuló – kiskorú tanuló esetében törvényes képviselő – az ÁSZF elolvasásával elfogadja, hogy a tandíj be nem fizetéséből fakadó elmaradt óráira nem tehet pótlási igényt, panasszal és jogorvoslattal nem élhet.
  • Szerződésszegésnek minősül, ha a Tanuló – kiskorú tanuló esetében törvényes képviselő – nem fizeti be Szolgáltatónak a tandíj teljes összegét a Tanulmányi szerződésben meghatározott ütemezés szerint. Ebben az esetben az Alapítványt semmilyen további felelősség vagy kötelezettség nem terheli Tanulóval/Törvényes képviselővel szemben

III.5. Szolgáltatás vonatkozásában nyújtott tanóráról készült kép,- és hangfelvétel

Szolgáltató a Szolgáltatás keretében nyújtott tanórákról, eseményekről, koncertekről kép,- és hangfelvételt készíthet. Minden ilyen esetben a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Tanulót, és beszerzi a szükséges hozzájáruló nyilatkozatot. Amennyiben a Tanuló nem járul hozzá a kép,- és hangfelvétel készítéséhez úgy a Szolgáltató nem jogosult annak elkészítésére és rögzítésére.

III.6. Tanulói kártérítés

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy az Iskola területén és a Szolgáltató által nyújtott eszközök vonatkozásában teljes kártérítési felelősséggel terheli, amennyiben az Iskola berendezési tárgyait szándékosan rongálja, a Szolgáltató által nyújtott eszközöket nem rendeltetésszerűen használja.

III.7. Járványügyi intézkedések

Szolgáltató járvány helyzet esetén a hatályos jogszabályok értelmében jár el, és betartja/betartatja azokat.

Online munkarend bevezetése esetén a főtárgyi és csoportos zeneelmélet órákat heti rendszerességgel online formában megtartja, az intézmény által választott platformokon.

Online munkarend esetén a zenekari gyakorlati órák nem kivitelezhetők, így azokat az Intézmény nem tudja megtartani.

A meg nem valósítható órák helyett, online munkarend esetén, a diáknak lehetősége van a főtárgy és zeneelmélet órákon kívül online konzultációs lehetőségre, zenekarvezető tanárával vagy főtárgy tanárával, előre megadott időintervallumban, online fogadóóra formájában.

Járványhelyzet esetén a Szolgáltató és a Tanuló – kiskorú tanuló esetében törvényes képviselő – is elfogadják a rendelkezéseket, segítik a közös munkát, partnerként kezelik egymást.

III.8. Vis Maior

Nem minősül szerződésszegésnek, ha a szerződő felek egyikének sem felróható okból (vis maior) a felek bármelyike nem tudja teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, országos sztrájk, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, stb.), amelyek nem függnek a felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében.

A Szolgáltató és a Tanuló ellentétes írásbeli megállapodásának hiányában a szerződéses határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak. A vis maiorból eredő, másra nem terhelhető kárukat a szerződő felek maguk viselik.

IV. TOVÁBBI PANASZKEZELÉS

Szolgáltató elsődleges célja, hogy a Tanuló általi valamennyi igénybe vett szolgáltatást a megfelelő minőségben, a Tanuló mindenkori megelégedettségét szem előtt tartva teljesítsen. Amennyiben a Tanulónak a szolgáltatás nyújtásával kapcsolatban – a III.3. pontban foglaltakon túlmenően – panasza keletkezik, úgy panaszát a jelen ÁSZF I. pontjában – Szolgáltató adatai között – feltűntetett elérhetőségek egyikén, akár telefonon, akár írásban (postai vagy elektronikus levél útján) terjesztheti elő.

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy a szóbeli panaszt az előterjesztést követően azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Tanuló a Szolgáltató általi szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról írásbeli jegyzőkönyvet vesz fel, mely jegyzőkönyv 1 (egy) másolati példányát Tanuló által megadott címre megküldi.

Szolgáltató továbbá ezúton tájékoztatja a Tanulót, hogy amennyiben írásbeli panaszt terjeszt elő, azt 30 (harminc) napon belül írásban megválaszolja. Amennyiben a Szolgáltató a Tanuló által előterjesztett írásbeli panaszt elutasítja, úgy abban az esetben a panaszt elutasító álláspontját indokolja. Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és az arra adott válasz másolati példányát 3 (három) évig megőrzi és azt az ellenőrzést végző hatóság részére szükség szerint bemutatja.

Szolgáltató tájékoztatja, a Tanuló panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület előtt. A békéltető testület eljárására vonatkozó szabályokat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: "Fgytv.") tartalmazza.

IV.1. Békéltető Testület

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Tanuló vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Tanulót megillető jogokkal és a Tanulót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Tanuló a békéltető testületek elérhetőségeit az alábbi https://www.bekeltetes.hu/  megnyitásával érheti el.

A Szolgáltató székhelye szerinti illetékes békéltető testület:

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: 06-22/510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

IV.2. Online vitarendezés

Szolgáltató tájékoztatja a Tanulót, hogy a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot. Azon Tanuló, aki panasszal kíván élni, lehetősége van választani az Európai Bizottság internetes felületét, mint alternatív vitarendezési testületet panaszának a kezelésére.

Európai Bizottság platformja az alábbi linken érhető el: https://ec.europa.eu/odr 

IV.3. Fogyasztóvédelmi Hatóság

A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy 2020. március 01. napjától fogyasztóvédelmi ügyekben a Kormányhivatalok járnak el.

A Tanuló az alábbi https://fogyasztovedelem.kormany.hu/ link megnyitásával tájékozódhat fogyasztóvédelmi problémájának megoldása érdekében.

IV.4. Bírósági eljárás

Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Tanulót, hogy jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére, polgári peres eljárás keretében a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.

V. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Ha a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelenné vagy hatálytalanná válna, az a fennmaradó rendelkezések érvényességét és hatályosságát nem érinti. Az érvénytelen és hatálytalan rendelkezés vonatkozásában a hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak.

Amennyiben a Szolgáltató jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködő igénybevételére a Tanuló hozzájárulás nélkül is jogosult. Szolgáltató az általa igénybe vett közreműködői magatartásért úgy felel mintha saját maga járt volna el.

Szolgáltató a Tanuló rendelkezésre bocsátott adatait a mindenkor hatályos – európai uniós, így különösen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, továbbiakban: "GDPR") és magyar – jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően kezeli.

A Tanuló adatainak kezelésére vonatkozó részletes rendelkezéseket az adatvédelmi tájékoztató tartalmazza. A Szolgáltató adatvédelmi tájékoztató az alábbi https://peronmusic.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ link megnyitásával érhető el.

Kelt.: Tata, 2024. 08. 28.


1.melléklet: Törvényes képviselő hozzájáruló nyilatkozata

HOZZÁJÁRULÓ NYILATKOZAT

Alulírott, …………………… (anyja neve: ………………, lakcíme: ………………….) mint a …………………… kiskorú törvényes képviselője jelen nyilatkozat aláírásával kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy ………….. kiskorú, mint Tanuló a Szolgáltató által nyújtott zeneoktatási szolgáltatás kapcsán a Szolgáltatónál tanulmányokat folytasson.

Kelt.: Tata, ………………………….

…………………………

(név)

kiskorú törvényes képviselője